۱۳۹۲

کلاس آموزشی با موضوع «آشنایی با برخی گوشتخواران ایران» برگزار شد

کلاس آموزشی «آشنایی با برخی گوشتخواران ایران»از سری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی، در تاریخ 30 آبان 92 برگزار شد. جلسه اول این دوره آموزشی، در مرداد ماه و با موضوع مبانی محیط زیست اجرا شد.

Read more

سیزدهمین سمینار حیات وحش: گوزنهای گلستان و تکامل پرندگان

سیزدهمین سمینار حیات وحش با دو موضوع پیدایش وتکامل پرواز در پرنده ها و برآورد جمعیت گوزن های پارک ملی گلستان (شوکا و مرال) در روز دوشنبه مورخ 11 آذرماه 1392 در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار شد. سمینارهای حیات وحش بطور ماهیانه توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری انتشارات فنی ایران و سایت خبری زیست بوم برگزار می گردد.

Read more

سیزدهمین سمینار حیات وحش: گوزنهای گلستان و تکامل پرندگان

سیزدهمین سمینار حیات وحش با دو موضوع پیدایش وتکامل پرواز در پرنده ها و برآورد جمعیت گوزن های پارک ملی گلستان (شوکا و مرال) در روز دوشنبه مورخ 11 آذرماه 1392 در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد. سمینارهای حیات وحش بطور ماهیانه توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری انتشارات فنی ایران و سایت خبری زیست بوم برگزار می گردد.

Read more

حضور پلنگ در باغ های جاده چالوس

در پی گزارش واصله مبنی بر مشاهده سه پلنگ در یک باغ شخصی واقع در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و تایید حضور گونه از روی علائم مربوطه از جمله رد پا و سرگین، به منظور ثبت دقیق گونه و شکار تصاویر آن، با حضور انجمن یوزپلنگ ایرانی، کارشناسان محیط طبیعی و مامورین یگان حفاظت، تعداد سه دستگاه دوربین های تله ای در منطقه مذکور نصب شد.

Read more

دامدارانی که یوزها را نکشتند

در میان افراد تقدیرشده در همایشی که اخیرا توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی برای پیشبرد حفاظت از یوزپلنگ در ایران برگزاری شد، دو نفر حضور داشتند که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند. این دو نفر، پوردل نژادراوری از شهرستان راور کرمان و مجتبی ایلخانی از درونه خراسان رضوی بودند.

Read more

خبرنامه شماره ۲ درفک منتشر شد

همزمان با تشکیل جلسات جمعی در روستا برای برنامه ریزی ادامه روند پروژه و تحلیل مسأله خسارت دیدن گاو «خبرنامه شماره ۲ درفک» منتشر شد. هدف از تولید این خبرنامه در فاز طراحی راه حل برای مدیریت تعارض با پلنگ ایرانی در میان گذاشتن اطلاعات با سایر دست اندرکاران پروژه به ویژه همه اهالی روستا است.

Read more

“نقش سازمانهای غیردولتی در حفاظت” در دوازدهمین سمینار حیات وحش

سازمان‌های زیست محیطی مردم‌نهاد در کشورهای توسعه‌یافته دنیا نقش اساسی در ایجاد ظرفیت اجتماعی برای برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های محیط زیستی دارند. از همین رو، دوازدهمین سمینار حیات وحش با حضور سخنرانانی از کشورهای انگلستان و هلند به این زمینه می پردازد.

Read more

یوزهای ایران در روزنامه گاردین

آخرین یافته ها درخصوص یوزهای ایران در روزنامه معتبر انگلیسی گاردین انعکاس یافت. برهمین اساس در روز چهارشنبه 23 اکتبر 2013، مقاله ای با عنوان ” Cheetahs’ Iranian revival cheers conservationists” در این روزنامه به قلم سعید دهقان منتشر شد.

Read more