Search
Close this search box.

یوزپلنگ و مسولیت های اجتماعی شرکت ها

یوزپلنگ و مسولیت های اجتماعی شرکت ها

شرح پروژه

استان يزد زيستگاه های مناسب متعددی برای يوزپلنگ دارد و همواره بيشترين آمار مشاهدات يوز مربوط به اين استان بوده است. این مطلوبیت از دو جهت حائز اهمیت است. اول اینکه بسیاری از محدوده های استان یزد بدلیل کویری بودن تا به امروز به میزان قابل توجهی از توسعه انسانی بدور مانده است و نیز چهار منطقه ی پارک ملی سیاهکوه، پناهگاه حیات وحش دره انجیر، حفاظت شده ی کوه بافق و شکار ممنوع آریز به شکل بسیار تأثیر گذاری بهم پیوسته هستند و اینمهم برای گونه ای مانند یوز که صدها کیلومتر مهاجرت می نماید، نه به شکل چهار منطقه بلکه بشکل یک زیستگاه یکپارچه دارای مطلوبیت است و همواره باید بصورت همزمان مورد پایش و حفاظت قرار بگیرد. شرکت شما می تواند با کمک های مالی خود به ما در خرید دوربین های تله ای مورد نیاز، تامین هزینه های مربوطه و در نهایت پایش جمعیت یوزپلنگ در استان یزد، یاری رساند.

اهداف پروژه

پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی در مناطق تحت حفاظت استان یزد

مدت پروژه

دیماه 1394 تا شهریور ماه 1395

برآورد مالی

50,000,000 تومان

آثار پروژه

اطلاع از وضعیت یوزپلنگ ها در مناطق تحت حفاظت استان یزد

اطلاع از کمبودها و مشکلات حفاظت مناطق و اقدام در جهت رفع آنها

انجام اقدامات حفاظتی مناسب با وضعیت موجود و در نتیجه حفاظت بهتر

شرح پروژه
این گفته «بابا دیوم» فعال محیط ‌زیست سنگالی، سرلوحه فعالیت‌های آموزشی انجمن یوزپلنگ ایرانی است:

«ما چیزی را حفاظت می‌کنیم که دوست داشته باشیم،

ما چیزی را دوست داریم که بشناسیم،

ما چیزی را می‌شناسیم که به ما آموزش داده شده باشد.»

در ابزارهای چند رسانه‌ای (Multimedia)، رسانه‌های مختلف، مانند صدا، عکس، ویدئو، انیمیشن، متن و … در کنار یکدیگر جهت انتقال بهتر پیام استفاده می‌شود. این ابزار در مقابل برنامه‌های صرفا متنی به کارکرد کارآمد خود را نشان می‌دهند. زیرا به دلیل استفاده کمتر از متن و افزودن جذابیت‌های تصویری، مخاطب را جذب کرده و در انتقال پیام موردنظر موفق‌تر هستند.
اهداف پروژه
در این مولتی مدیا سعی شده است متن‌های کوتاه به همراه عکس و فیلم، مخاطبان را با ویژگی‌های پلنگ ایرانی، زیستگاه و رژیم غذایی آن و همچنین عوامل تهدید نسل این گونه با شکوه، آشنا نماید.

مدت اجرا
مدت زمان طراحی و تولید این مولتی مدیا 6 ماه است و تکثیر 2000 نسخه از آن برای مدت پیش‌بینی شده 2 سال در میان اقشار مختلف علاقمند در نمایشگاه ها و در پایان کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط، درسراسر ایران توزیع خواهد شد.

برآورد مالی
8.500.000 تومان.

آثار پروژه
ارتقا سطح دانش و آگاهی اقشار مختلف جامعه در مورد گونه در خطر انقراض پلنگ ایرانی.