تامین تجهیزات زمستانی برای محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش میاندشت

تامین تجهیزات محیط بان

حرفه محیط بانی از دشوارترین مشاغل دنیاست. آنها روزهای زیادی از زندگی خود را در مناطق حفاظت شده سپری می کنند و در این راه سختی های زیادی را متحمل می شوند. یکی از این سختی ها، گشت زنی در مناطق صعب العبور و در هر نوع شرایط آب و هوایی است. بنابراین، آنها برای عبور از این شرایط و حفاظت و گشت هر چه موثرتر نیازمند تجهیزات مناسب هستند. انجمن یوزپلنگ ایرانی همواره تلاش کرده است تا در راستای اهداف و آرمان های خود، نیازهای مناطق را شناسایی کرده و برای تامین آن‌ها در حد توان اقدام نماید.

در آخرین دوره از پایش وضعیت یوزپلنگ در کنار فعالیت های مربوطه، طی صحبت با محیط بانان و مسئول اداره شهرستان جاجرم، تجهیزات مورد نیاز شناسایی شد. با توجه به وضعیت بازار برخی از تجهیزات مورد نظر خریداری و در پایان پروژه پایش وضعیت یوزپلنگ و با حضور تعدادی از محیط بانان، مسئول منطقه و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تقدیم محیط بانان شد. این تجهیزات عبارتند از:

  • ۸ عدد عینک طوفان،
  • ۸ عدد دستکش دو پوش،
  • ۳ پک چراغ قوه شارژی
  • ۸ عدد کلاه

در پایان شایسته است از زحمات آقایان: محمد موسوی ( رئیس اداره محیط زیست جاجرم)، حمزه حصاری (مسئول منطقه) و محیط بانان محترم آقایان حسن پور رضوان، سعید رمضانی، جواد شرافتی، بهزاد شرافتی، هادی محمدی، عباس بهشتی، ناصر شیخی و رحمان ایمانی بابت تمام تلاش ها و زحماتشان در منطقه قدردانی و تشکر شود.

لازم به ذکر است این هدایا با حمایت موسسه حقوقی مهاجرت پلاس در راستای مسئولیت اجتماعی موسسه برای محیط بانان تهیه شده است.

Related posts

فراخوان مشارکت در تامین دستمزد همیار محیط‌بان توران

تمدید همکاری با همیار محیط‌بانان انجمن در توران

تمدید حضور دو همیار محیط بان در ذخیره گاه زیست کره توران در سال 1401