جشنواره نقاشی «کودک، محیط زیست، صلح و فوتبال» برگزارشد

نخستین جشنواره نقاشی کودک با عنوان” کودک، محیط زیست، صلح و فوتبال” با حضور جمع کثیری از کودکان علاقمند به هنر نقاشی در برج میلاد تهران برپا شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن یوزپلنگ ایرانی؛ نخستین جشنواره نقاشی” کودک، محیط زیست، صلح و فوتبال” با حمایت این انجمن و کارگروه حضور یوزپلنگ آسیایی در جام جهانی  2014 برزیل عصر دیروز، جمعه 26 اردیبهشت ماه به منظور قدردانی از حمایت تیم ملی ایران از یوزپلنگ آسیایی، همچنین تشویق کودکان و دیگراقشارجامعه درجهت ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز با محیط زیست با حضورجمعی نزدیک به هزار کودک علاقمند به هنر نقاشی در برج میلاد تهران برگزار شد.
در این جشنواره یک روزه بصورت نمادین برای هر یک از سی و دو کشور شرکت کننده در جام جهانی 2014 برزیل، غرفه‌ای راه اندازی شد و درهریک از این ایستگاه‌ها که اختصاص به گونه درحال انقراض کشورهای شرکت کننده درجام جهانی داشت ضمن وجود اطلاعاتی از این گونه در حال انقراض عکسی نیز از تیم ملی آن کشور جهت آشنایی هرچه بیشترکودکان وجود داشت.
همچنین از کودکان پس از حضور در غرفه مورد علاقه خود و نقاشی گونه در حال انقراض عکسی به عنوان یادگاری گرفته می‌شد. از دیگر بخش‌های این جشنواره یک روزه وجود ایستگاه نقاشی بروی توپ فوتبال بود. در این غرفه یکی از نقاشان با تجربه اقدام به نقاشی گونه های در حال انقراض کشورها بروی توپ فوتبال می کرد. همزمان با روز تنوع زیستی (اول خرداد ماه) طی مراسمی از این توپ رونمایی به عمل خواهد آمد.
حضور یک عروسک تن‌پوش یوزپلنگ و یک تن‌پوش پلنگ، نقاشی تصویر گونه‌های در حال انقراض بروی صورت کودکان و ایستگاه اوریگامی (ساخت گونه های در حال انقراض به وسیله کاغذ) نیز از بخش های قابل توجه این جشنواره بود.
در پایان نیز کودکانی که اقدام به نقاشی گونه های در حال انقراض کرده بودند اثر انگشت خود را بروی یک کره نمادین در قاره های مختلف ثبت می کردند. هدف از این کار حفظ کره زمین و کمک و همکاری همه انسانها برای حفظ این کره خاکی بود.
قابل ذکر است؛ تمامی آثار خلق شده توسط کودکان در این جشنواره یک روزه در قالب یک مجموعه به چاپ می رسد و بهترین آثار نیز به سفیران کشورهای مختلفی که در جام جهانی 2014 برزیل شرکت می کنند اهداء می شود.

 

Related posts

جذب کارورز

مشاهده یک فرد یوزپلنگ آسیایی در بهاباد

گزارش چکیده مباحث مطرح شده در لایو اینستاگرام انجمن در راستای شفاف سازی در خصوص موضع رسمی انجمن در قبال پروژه تکثیر یوزپلنگ در شرایط نیمه طبیعی

1 نظر

بابا آمین ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۸:۴۸ ق.ظ
با درود و ادب خیلی برنامه ی خوبی بوده. ای کاش تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری می شد . در صورت امکان خبر های مربوط به طبیعت + کودک را از طریق وبلاگ پدر مادر های مدرسه ی نور دانش به اطلاع مان برسانید تا اطلاع رسانی نماییم. چرا که سعی مان بر این است تا فرزندان مان با این گونه برنامه ها بیشتر آشنا شوند تا نسبت به محیط زیست شان فعال تر باشند. برای ساختن آینده بهترین راه تمرکز بر روی کودکان است. و هر تفکری که کودکان در آن وسیله قرار نگیرند و به نگاه و اندیشه ی شان احترام گذاشته شود پیروز خواهد ماند. امیدواریم همه ی ما، که برای طبیعت و شادابی آن در تلاش هستیم، همیشه در این راه سبز باقی مانده و معادلات روز مره ی صنعت زدگی گریبان گیرمان نشود. با سپاس و تشکر بابت تلاش زیبایی که انجام می دهید.

Comments are closed.

Add Comment