دومین کلاس آموزشی با موضوع «مبانی آشنایی با گوشتخواران ایران» برگزار شد

کلاس آموزشی «مبانی آشنایی با گوشتخواران ایران» که از سری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی می باشد، روز 5شنبه، 3 بهمن  92 برگزار شد. جلسه اول از این دوره آموزشی، در مرداد ماه و با موضوع مبانی محیط زیست و جلسه دوم یعنی «آشنایی با برخی گوشتخواران ایران» در آبان ماه برگزار شدند.

انجمن دوره آموزشی را در پاسخ به درخواست آن دسته از اعضای خود که رشته‌هایی غیر از رشته‌های مرتبط با محیط‌ زیست و حیات وحش دارند و علاقمند به آشنایی بیشتر با گوشتخواران و گونه‌های مورد مطالعه انجمن هستند، طراحی و اجرا نموده است.

در این کلاس مباحثی از قبیل تاکسونومی و شیوه نام‌گذاری علمی گونه‌ها، مفهوم انقراض، رده‌های حفاظتی، اهمیت گوشتخواران در طبیعت و تهدیدات آن‌ها مطرح شد و علاوه بر مطالب آموزشی، برخی از عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دوربین های تله ای انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز نمایش داده شد. در ارزیابی صورت گرفته در انتهای کلاس، شرکت‌کنندگان در مجموع از شیوه برگزاری و سرفصل‌های مطرح شده ابراز رضایت و پیشنهاداتی را برای بالا بردن کیفیت اجرای این کلاس آموزشی مطرح نمودند.

انجمن امیدوار است سومین جلسه این دوره آموزشی را در بهمن یا اسفند ماه و با موضوع یوزپلنگ آسیایی برگزار نماید. در این کلاس سعی خواهد شد در کنار اطلاعات عمومی، آخرین نتایج پژوهش‌های انجام گرفته در خصوص این گونه نیز ارائه شود.

Related posts

جذب کارورز

انتشار تقویم تورهای حیات وحش «یوزتور»

تغییر روش، بخشی از حفاظت است

2 نظر

بیات ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۹:۰۵ ب.ظ
سلام.چگونه می توان از گروه انجمن یوز جهت آموزش در مجتمع آموزشی بهره شد؟
jangal ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۸:۵۷ ق.ظ
با سلام لطفا با دفتر انجمن تماس حاصل نمایید. با تشکر

Comments are closed.

Add Comment