رونمایی از توپ منقوش به گونه‌های در خطر انقراض کشورهای حاضر در جام‌جهانی

عکاس: پریسا مصور رحمانی

کارگروه حضور یوزپلنگ آسیایی در جام جهانی، پس از رونمایی لباس تیم ملی فوتبال کشور با نقش یوزپلنگ، در راستای اطلاع رسانی و آموزش عموم مردم و همچنین ارسال پیام صلح به جامعه جهانی با کمک بستر بوجود آماده، اقدامات مختلفی را تحتو عنوان پروژه «کودک، محیط زیست، صلح، فوتبال» انجام داده است. در یکی از این فعالیت‌ها توپ فوتبالی منقوش به تصویر گونه‌های در حال انقراض 32 کشور شرکت‌کننده در جام جهانی 2014 با نام «زیست توپ» آماده گردیده. تصاویر این 32 گونه توسط محمد کبریا، از نقاشان برجسته بر روی این توپ نقاشی شده است.
از این توپ در روز چهارشنبه 93/2/31 به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی طی مراسمی که در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت همین روز برگزار شده بود رو نمایی شداین رونمایی با حضور نماینده سازمان ملل متحد در ايران، معاونین سازمان حفاظت محیط‌زیست، مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی، مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و نماینده فدراسیون فوتبال کشور انجام گرفت. در این رونمایی همچنین آرش نورآقایی به عنوان ایده‌پرداز حضور نماد یوزپلنگ بر روی لباس تیم ملی در جام جهانی، با توضيحاتی در خصوص «زیست توپ» به شرح بخشی از اهداف و برنامه های پروژه «کودک، محیط زیست، صلح، فوتبال» پرداخت.
طبق برنامه ریزی های انجام گرفته این توپ قبل از شروع مسابقات جام‌جهانی بصورت رسمی تقدیم نماینده فیفا خواهد شد.

Related posts

جذب کارورز

مشاهده یک فرد یوزپلنگ آسیایی در بهاباد

گزارش چکیده مباحث مطرح شده در لایو اینستاگرام انجمن در راستای شفاف سازی در خصوص موضع رسمی انجمن در قبال پروژه تکثیر یوزپلنگ در شرایط نیمه طبیعی