قصه گویی یوزپلنگی برای کودکان کار

همزمان با هفته کودک، مرتضی اسلامی مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی در همراهی با معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در مدرسه کودکان کار منطقه 12 حضور یافت و داستان یوزپلنگ ایرانی را برای کودکان کار روایت کرد.
در بخشی از این مراسم که با هدف گرامیداشت هفته ی کودک برای این گروه خاص از کودکان تهرانی یعنی کودکان کار بر گزار شده بود، مرتضی اسلامی دهکردی، یوزپلنگ ایرانی را با نمایش پوستر اینفوگراف به جمعی از این کودکان معرفی کرد .
مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی همچنین داستان یوزها ی ایرانی و اهمیت حفاظت از این گونه ی جانوری در معرض خطر انقراض را برای کودکان حاضر در مراسم روایت کرد.
در این گردهمایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به آگاهی دولت یازدهم از نقش سازمان های مردم نهاد در اصلاح چالش های موجود در کشور اشاره کرد و افزود: اخیرا لایحه‌ای از سوی دولت در خصوص تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در حال تنظیم است که امیدواریم هرچه زودتر این لایحه به تصویب برسد تا سمن ها از پشتوانه و جایگاه قانونی محکمی برخوردار شوند.
ابتکار تاکید کرد:هم‌افزایی در خصوص حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است و امیدواریم این مهم از طریق ایجاد پیوندی بین تشکل های فعال محیط زیست، تشکل های فعال حوزه اجتماعی به ویژه کودکان و سازمان حفاظت محیط زیست به وقوع بپوندد.
شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز جهانی کودک درجمع کودکان کار در هفته ی دوم مهرماه 93 با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و انجمن حمایت از کودکان کار برگزار شد، و مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران و فعالان محیط زیست نیز در آن حضور داشتند.
منابع: پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، ایسکا نیوز

Related posts

تغییر روش، بخشی از حفاظت است

نشست و کارگاه آموزشی «مفاهیم پایه محیط زیست و ضرورت حفاظت از یوزپلنگ ایرانی»

پروژه‌ «آموزش جوامع محلی در استان البرز» به کار خود پایان داد.